04.11.2020 / Aktualności, Działalność edukacyjna
Trzecie spotkanie online liderek i liderów edukacji muzealnej
Muzeum Warszawy, Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku i Międzynarodowe Centrum Kultury w Krakowie wraz z Forum Edukatorów Muzealnych zapraszają na trzecie spotkanie cyklu adresowanego do osób zarządzających działaniami i zespołami edukacyjnymi w muzeach i instytucjach kultury.
Zarządzasz zespołem edukacyjnym lub projektowym? Zastanawiasz się nad działaniami edukacyjnymi online – nad ich obecnym kształtem i przyszłością, nad tym, jak możemy je rozwijać i jakie zmiany jeszcze przed nami? Zmagasz się z problemami w komunikacji online, własnymi obawami o przyszłość lub kryzysem w zespole? Pracujesz w muzeum lub instytucji kultury (szeroko rozumianej)?
Zachęcamy do udziału w spotkaniu, podczas którego będzie czas na podzielenie się własnymi doświadczeniami i rozmowę w gronie liderek i liderów edukacji muzealnej. To także szansa na sieciowanie – szukanie partnerstw i podejmowanie wspólnych inicjatyw.
Na tym spotkaniu chcemy każdemu dać szansę wypowiedzenia się, dlatego prosimy wszystkich o przygotowanie krótkich, 4-minutowych wystąpień na tematy podejmowane w ramach poszczególnych paneli. Forma wypowiedzi pozostaje w gestii prelegentów (prezentacja nie jest konieczna, jeżeli jednak chcielibyście ją pokazać, prosimy o maks. 5 slajdów).
Partnerami spotkania są: Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie, Dominika Cieślikowska, dr n. med. Anna Kieszkowska Gurdny, Minds of Hope
Spotkanie w formule online odbędzie się 13 listopada 2020 r. w godz. 10.00–13.00 na platformie Zoom.
Program spotkania:
10.00 – Powitanie i wprowadzenie do spotkania
Prezentacja Międzynarodowego Centrum Kultury w Krakowie, Angelika Madura i Helena Postawka-Lech
10.30–12.30 (z przerwą) Panele w grupach tematycznych:
- Edukacja online – co dalej? Perspektywy rozwoju programów w sieci, prowadzi: Anna Czerwińska, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie
- Psychologiczne aspekty edukacji online, prowadzi: Dominika Cieślikowska
- W edukacyjnym rollercoasterze. Jak włączać programy online do stałej oferty, prowadzą: Angelika Madura i Helena Postawka-Lech, Międzynarodowe Centrum Kultury
- Epidemiczna karuzela emocji, prowadzi: dr n. med. Anna Kieszkowska-Grudny, Minds of Hope
12.30–13.00 – Podsumowanie spotkania
Ze względu na ograniczenia platformy Zoom limit miejsc na spotkaniu wynosi 80. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Zapraszamy do wypełnienia formularza. Czekamy na Wasze zgłoszenia do 10 listopada do godz. 16.00.
Prowadzące panele tematyczne:
Dominika Cieślikowska – psycholożka i edukatorka z kilkunastoletnim doświadczeniem prowadzenia zdalnych procesów edukacyjnych, takich jak długofalowe kursy, pojedyncze spotkania wirtualne, webinaria, serie warsztatów interaktywnych w środowisku online. Związana z sektorem oświaty i muzeami.
Anna Czerwińska – historyczka sztuki, edukatorka, kierowniczka Sekcji Edukacji Rodzinnej i Szkolnej w Muzeum Historii Żydów Polskich Polin. Odpowiedzialna za koncepcję programową, współpracę z zespołem edukatorów i edukatorek i rozwój projektów skierowanych do dzieci i młodzieży. Autorka (i współautorka) publikacji edukacyjnych, projektów kulturalnych, wystaw (w tym wystawy pt. „W Polsce króla Maciusia. 100-le-cie odzyskania niepodległości” nagrodzonej i wyróżnionej m.in. w konkursach Muzealne Wydarzenie Roku Sybilla 2019, Mazowieckie Wydarzenie Roku „Wierzba” i Europejska Nagroda Children in Museums Award). Tworzy sytuacje edukacyjne offline i online, wspierające naukę przez doświadczenie i zabawę.
dr n. med. Anna Kieszkowska-Grudny – psycholog, certyfikowany psychoterapeuta i coach, dyplomowana menedżerka, doradca strategiczny, trener biznesu.Jest certyfikowanym terapeutą poznawczo-behawioralnym Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Posiada również certyfikat The European Association for Behavioural and Cognitive Therapies. Pierwsza w Polsce i Europie specjalistka w zakresie kompleksowej diagnostyki, leczenia i zarządzania stresem certyfikowana przez The American Institute of Stress.
Jest europejskim specjalistą w pracy z osobami narażonymi na przewlekły stres i doświadczających wypalenia zawodowego. Od prawie 20 lat naukowo-badawczo zajmuje się psychologicznymi czynnikami rozwoju osobistego i zawodowego, jakością życia oraz zarządzaniem ryzykiem. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych, rozdziałów do książek oraz międzynarodowych doniesień konferencyjnych.
Zrealizowała liczne programy szkoleniowe i doradcze dla kilkudziesięciu firm i instytucji. Specjalizuje się w pracy doradczej dla zarządów w zakresie zarządzania zmianą, zarządzania stresem i podnoszeniu indeksu szczęścia oraz efektywności w przedsiębiorstwach, jak i warsztatach dla kadry menedżerskiej zmieniających ograniczające nawyki myślowe. Niedawno powołała Instytut BezStresu, pierwsze centrum kompleksowej diagnozy, obniżania i rehabilitacji stresu, w którym specjaliści pomagają odzyskać równowagę w życiu i podnosić jakość życia. Więcej na stronie.
Angelika Madura – edukatorka i animatorka kultury, koordynatorka programu edukacyjnego w Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie, trenerka ECHOCAST, realizuje liczne programy edukacyjne krajowe i międzynarodowe.
Helena Postawka-Lech – historyczka sztuki, edukatorka i krytyczka sztuki, w latach 2009–2020 pracowała na stanowisku koordynatorki programów dla publiczności w MCK, zrealizowała stypendium MKiDN o dobrych praktykach w działalności online w polu kultury, czego pokłosiem jest projekt „Dobra Kultura w sieci”, aktualnie pracuje w magazynie „Architektura i Biznes”.
Spotkania liderek i liderów edukacji muzealnej znalazły się wśród finałowych 16 projektów zaprezentowanych podczas X Ogólnopolskiej Giełdy Projektów Narodowego Centrum Kultury – Animacja w sieci.
To dla nas wyjątkowe wyróżnienie, które daje nam energię do dalszego działania.