03.02.2021 / Aktualności, Biblioteka Warszawska, Działalność edukacyjna, Edukacja dla rodzin
Ciekawi Warszawy. Spotkania w muzeum
Spotkaj się z naszym edukatorem na kameralnych zajęciach, w bliskim kontakcie z dziełami sztuki, przedmiotami użytkowymi z dawnych czasów i architekturą.
INFORMACJE PRAKTYCZNE
Maksymalna liczba uczestników: 8 osób
(w tym opiekun grupy)
Koszt: 150 zł (jęz. polski), 250 zł (jęz. obcy)
Terminy: wtorek – niedziela
Godziny: 9:00–17:00
Rezerwacje: edukacja@muzeumwarszawy.pl, 665 645 603
Prosimy o zawarcie w wiadomości następujących informacji:
- preferowana data zajęć,
- preferowana godzina,
- temat zajęć (wybrany z naszej oferty),
- imię i nazwisko,
- wiek dzieci,
- liczba uczestników i opiekunów,
- kontakt do opiekuna grupy (imię, nazwisko, telefon, adres e- mail).
Spotkania i spacery
Warszawa legendarna (spacer lub zajęcia w Muzeum)
Poszukajmy tropów legend warszawskich! Odkryjemy, jak w Warszawie przenikają się światy realny i fantastyczny, a pozornie zwyczajne obiekty i okolice stają się elementami magicznych historii.
Opowieść wzbogacona jest ciekawostkami, a dzięki różnorodnym aktywnościom spojrzymy na znane motywy w nowym świetle.
Czas trwania: 60-70 minut
Dostępność: osoby z niepełnosprawnością ruchu, osoby z niepełnosprawnością wzroku, osoby z niepełnosprawnością intelektualną, osoby ze spektrum autyzmu
Warszawa legendarna (spacer)
Poszukajmy tropów legend warszawskich! Odkryjemy, jak w Warszawie przenikają się światy realny i fantastyczny, a pozornie zwyczajne obiekty i okolice stają się elementami magicznych historii.
Opowieść wzbogacona jest ciekawostkami, a dzięki różnorodnym aktywnościom spojrzymy na znane motywy w nowym świetle.
Czas trwania: 60-70 minut
Dostępność: osoby z niepełnosprawnością ruchu, osoby z niepełnosprawnością wzroku, osoby z niepełnosprawnością intelektualną, osoby ze spektrum autyzmu
Co w murach piszczy?
Podczas zajęć uczestniczymy w odkrywaniu przeszłości. Niczym detektywi szukamy śladów życia dawnych mieszkańców staromiejskich kamienic.Dowiadujemy się, dlaczego powiększano piwnice, do czego służyła wnęka gotycka i skąd się wzięło słowo „sklep”. Czy dawna kamienica odpowiadałaby potrzebom dzisiejszych warszawiaków i warszawianek?
Czas trwania: 60-70 minut
Dostępność: osoby z niepełnosprawnością ruchu, osoby z niepełnosprawnością intelektualną, osoby ze spektrum autyzmu
Potwory i upiory (spacer)
Na tych zajęciach nie rozmawiamy o walecznych syrenkach, dobrodusznych szewczykach i zaczarowanych książętach. Naszymi bohaterami są duchy, potwory, a nawet diabły! Ruszymy śladem mrocznych i tajemniczych opowieści. Sprawdzimy, gdzie dziś straszy i jak można się obronić przed upiorami z warszawskich legend.
Czas trwania: 60-70 minut
Dostępność: osoby z niepełnosprawnością ruchu, osoby z niepełnosprawnością wzroku, osoby z niepełnosprawnością intelektualną, osoby ze spektrum autyzmu
Szaleństwo kolekcjonowania
W Muzeum Warszawy znajdują się wyjątkowe kolekcje. Uczestnicy oglądają rzeczy zgromadzone w poszczególnych gabinetach. Szukają klucza, który je łączy, i zastanawiają się, czy dane przedmioty mogłyby wzbudzać zainteresowanie zbieraczy. Rozważają materialną i niematerialną wartość kolekcjonowania oraz poznają specyfikę kolekcji muzealnych.
Czas trwania: 60-70 minut
Rzecz w muzeum
Jakie znaczenie mają rzeczy zgromadzone w Muzeum Warszawy? Dlaczego znalazły się na wystawie? Czego można się z nich dowiedzieć? Niecodzienna koncepcja wystawy głównej zachęca do świadomego zwiedzania, zadawania pytań i szukania na nie odpowiedzi. Zastanowimy się, pod jakimi kątami można analizować rzeczy, jakich informacji dostarczają oraz czy ekspozycja muzealna musi się składać wyłącznie z przedmiotów.
Czas trwania: 60-70 minut
Dostępność: osoby z niepełnosprawnością ruchu
Design warszawski
Czym jest dobre projektowanie? Czy rzeczy mogą być jednocześnie ładne i praktyczne? Czy oglądając wystawę główną Rzeczy warszawskie, m.in. wyroby złotnicze i platernicze, możemy uchwycić specyfikę warszawskiego designu? Zastanowimy się, dlaczego projektanci decydują się na wykorzystanie danych materiałów i czy ozdoby mają znaczenie wyłącznie estetyczne. Nasze rozważania skoncentrują się wokół szeroko rozumianego pojęcia designu, zastanowimy się nad jego znaczeniem dawniej i współcześnie.
Czas trwania: 60-70 minut
Dostępność: osoby z niepełnosprawnością ruchu, osoby z niepełnosprawnością intelektualną, osoby ze spektrum autyzmu