fbpx

Używamy plików cookies do zbierania informacji dotyczących korzystania z serwisu Muzeum Warszawy i jego oddziałów. W każdej chwili możesz zablokować obsługę plików cookies w swojej przeglądarce. Pamiętaj, że zmiany ustawień w przeglądarce mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji stron internetowych naszego serwisu.

pl/en
Aktualności

29.08.2022 / Aktualności, Działalność edukacyjna, Edukacja dla szkół, Muzeum Farmacji

Bezpłatne lekcje w ramach Festiwalu Nauki – Muzeum Farmacji

Bezpłatne lekcje w ramach Festiwalu Nauki – Muzeum Farmacji

Sprawdź AKTUALNĄ OFERTĘ EDUKACYJNĄ DLA SZKÓŁ.

Muzeum Farmacji bierze udział w warszawskim Festiwalu Nauki. Z tej okazji szkoły podstawowe mogą wziąć udział w bezpłatnych lekcjach muzealnych w dn. 27-30 września.

Lekcje odbywają się:

  • wtorek, 27 Września, 2022 – 10:00,
  • środa, 28 Września, 2022 – 10:00,
  • czwartek, 29 Września, 2022 – 10:00,
  • piątek, 30 Września, 2022 – 10:00.

Czas trwania: 60 minut
Miejsce spotkania: ul. Piwna 31/33, 00-265 Warszawa
Grupa wiekowa: szkoła podstawowa, klasy 7-8

Zapisy tylko przez stronę organizatora (Festiwal Nauki): https://festiwalnauki.edu.pl/lekcje/kakao-proszek-do-zebow-i-antygorset-krotka-historia-reklamy-medycznej

TEMAT LEKCJI: Kakao, proszek do zębów i antygorset – krótka historia reklamy medycznej

Kefir, karmelki od kaszlu, antygorsety, aspiryna itd. – producenci w XIX i XX wieku prześcigali się w reklamowaniu wyrobów, których część – według dzisiejszej wiedzy – nie posiada walorów leczniczych. Swoje usługi promowali również lekarze, akuszerki oraz rozmaite instytucje medyczne, walcząc o uwagę coraz bardziej wymagającego klienta.

Podczas zajęć zapoznamy się z wystawą główną („Res pharmaceuticae) oraz wystawą czasową („Do użytku zewnętrznego. Grafika w przemyśle farmaceutycznym 1960–1980) w Muzeum Farmacji, a w szczególności skupimy się na prezentowanych plakatach i ulotkach. Przeanalizujemy formy ogłoszeń publikowanych na łamach polskiej prasy, wyodrębniając zawarte w nich techniki perswazyjne oraz elementy manipulacji. Spróbujemy również ocenić, co w reklamie jest faktem, a co – opinią producenta. Wnioski z analiz odniesiemy do dzisiejszych komunikatów reklamowych dotyczących środków leczniczych i suplementów diety, wskazując