fbpx

Używamy plików cookies do zbierania informacji dotyczących korzystania z serwisu Muzeum Warszawy i jego oddziałów. W każdej chwili możesz zablokować obsługę plików cookies w swojej przeglądarce. Pamiętaj, że zmiany ustawień w przeglądarce mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji stron internetowych naszego serwisu.

pl/en
Aktualności

17.07.2018 / Aktualności, Centrum Interpretacji Zabytku, Działo się! Fotorelacje, Edukacja dla szkół

Podsumowanie seminarium i warsztatów dla nauczycieli Szkół Stowarzyszonych UNESCO

Podsumowanie seminarium i warsztatów dla nauczycieli Szkół Stowarzyszonych UNESCO

W ramach realizacji celów edukacyjnych Centrum Interpretacji Zabytku, wśród których znajduje się informowanie o fenomenie wpisu Starego Miasta w Warszawie na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, została nawiązana współpraca ze Szkołami Stowarzyszonymi UNESCO.

W dniu 28 maja, we współpracy z Polskim Komitetem ds. UNESCO zorganizowaliśmy spotkanie warsztatowe dla koordynatorów Szkół Stowarzyszonych UNESCO, którego celem była wymiana doświadczeń w nauczaniu o dziedzictwie oraz próba sprecyzowania, jakich materiałów edukacyjnych najbardziej brakuje nauczycielom, a które możemy opracować wspólnie z Polskim Komitet ds. UNESCO.

Spotkanie rozpoczęło się od wykładu prof. Jacka Purchli, Przewodniczącego Polskiego Komitetu ds. UNESCO, wprowadzającego do tematyki dziedzictwa pt. Przeszłość przyszłości. Następnie Beata Bauer, kierowniczka Działu Kształcenia i Wydawnictw Narodowego Instytutu Dziedzictwa, zaprezentowała materiały edukacyjne dotyczące dziedzictwa wydawane przez NID, a Sylwia Kot z Centrum Interpretacji Zabytku wskazała inne źródła czerpania inspiracji do nauczania o dziedzictwie kulturowym w szkołach.

Część warsztatowa seminarium opierała się na pracy dotyczącej nauczania o dziedzictwie kulturowym dostosowanym do różnych poziomów edukacyjnych oraz przedmiotów. Warsztaty zaowocowały określeniem zagadnień i potrzebnych materiałów, aby jak najefektywniej prowadzić edukację o dziedzictwie w szkołach i w muzeum.