fbpx

Używamy plików cookies do zbierania informacji dotyczących korzystania z serwisu Muzeum Warszawy i jego oddziałów. W każdej chwili możesz zablokować obsługę plików cookies w swojej przeglądarce. Pamiętaj, że zmiany ustawień w przeglądarce mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji stron internetowych naszego serwisu.

pl/en
Aktualności

18.05.2018 / Aktualności

Bohaterki i bohaterowie z rzeczami warszawskimi

Bohaterki i bohaterowie z rzeczami warszawskimi

Muzeum Warszawy otwiera drugą część wystawy głównej „Rzeczy warszawskie” w weekend 9 i 10 czerwca. Właśnie ruszyła kampania outdoorowa zapowiadająca to wyjątkowe wydarzenie. Niezwykłe bohaterki i niezwykłych bohaterów z rzeczami warszawskimi zobaczymy na nośnikach reklamowych w środkach komunikacji miejskiej, na rowerach miejskich, ekranach multimedialnych i przestrzeni miejskiej oraz w prasie i internecie.

– Kluczowe było zestawienie rzeczy warszawskich, zarówno cennych, jak również tych codziennych, z wyrazistymi osobowościami. Bohaterowie trzymają rzeczy z kolekcji Muzeum Warszawy. Ich wzajemne oddziaływanie budzi emocje i nowe fantastyczne skojarzenia. To gra, której efektem są nowe konteksty, nowe znaczenia, nowe możliwe historie – opowiada fotograf Jacek Kołodziejski, autor sesji zdjęciowej do nowej kampanii Muzeum Warszawy.

Warszawa jest bardzo różnorodna. Tacy są również nasi bohaterowie. To bardzo różni ludzie o wyrazistych osobowościach. Dzięki temu z tą kampanią chcemy trafić do osób o różnych zapatrywaniach i stylach życia mówi Dagmara Mazurek z Działu Promocji i Komunikacji Muzeum Warszawy.

Bohaterowie i ich rzeczy warszawskie

Zobaczymy efekty kilkudniowej sesji zdjęciowej zorganizowanej w przestrzeni siedziby głównej Muzeum Warszawy. To 6 atrakcyjnych wizualnie kompozycji, przedstawiających 6 bohaterów z rzeczami warszawskimi ze zbiorów Muzeum Warszawy.

Autorką plakatów jest projektantka graficzna Muzeum Warszawy, Joanna Bębenek. Autorem zdjęć jest fotograf, Jacek Kołodziejski, który jako jeden z niewielu twórców na polskim rynku z sukcesami porusza się zarówno w obszarze fotografii komercyjnej, jak i na polu sztuki.

Zderzenie historii i współczesności

Wspomnianych 6 kompozycji to: 1) Dziewczynka ze smokiem, której zdjęcie zachowuje magiczny charakter, nawiązujący do baśni i dziecięcej wyobraźni; 2) Dziewczyna z motywem Syreny warszawskiej na talerzu, pewną siebie obrończynią; 3) Chłopak z kubeczkiem, który się krzywi, postawiony w nowej sytuacji; 4) Starsza kobieta z rzeźbą popiersia mężczyzny, wysublimowana, klasycznie ubrana, posągowa. 5) Młody mężczyzna z biżuterią patriotyczną, o mocnym i zarazem melancholijnym wyrazie twarzy w popkulturowej konwencji; 6) Dziewczyna ze starym portretem, które są dla siebie niemalże lustrzanym odbiciem, co stanowi wyjątkowe zderzenie historii ze współczesnością.

Spojrzeć na rzeczy z różnych perspektyw

Bohaterowie z rzeczami warszawskimi to motyw przewodni kampanii. Pojawią się nie tylko w kampanii outdoorowej, lecz również w spotach na ekranach multimedialnych w środkach komunikacji miejskiej, na infoscreenach, wielkoformatowym ekranie na stacji Świętokrzyska oraz na łamach magazynów drukowanych. Zobaczymy ich też na Facebooku i Youtubie.

Wszystkie działania mają na celu skłonić odbiorców, by spojrzeć na rzeczy warszawskie z innej perspektywy, nie tylko przez pryzmat ich wartości artystycznej czy rzemieślniczej, ale najzwyczajniej też sentymentalnej, emocjonalnej.

 

 

Kampania zapowiadająca otwarcie 9 czerwca to również dwa spoty video, zrealizowane przez Filipa Skrońca, jeden stworzony w klimacie making of, ukazujący kulisy sesji zdjęciowej Jacka Kołodziejskiego, drugi będący opowieścią o rzeczach warszawskich. Premiera filmu została zaplanowana na konferencję prasową 23 maja.

Stylowe rzeczy do  zdobycia w Muzeum Warszawy

Także tym razem Muzeum Warszawy przygotowało serię gadżetów: dwie nowe wersje kolorystyczne bawełnianych toreb Rzeczy warszawskie – zielona i chabrowa. W zaprojektowanych pudełkach znajdą się czekoladowe słodkości. Wyjątkowym zestawem będą plansze z Danymi warszawskimi w eleganckiej teczce, które będzie można zdobyć w konkursach organizowanych m.in. na Facebooku.

Finałem działań związanych z otwarciem ukończonej wystawy głównej Muzeum Warszawy będzie dwudniowe wydarzenie na Rynku Starego Miasta 9 i 10 czerwca. W sobotę wystąpi Sinfonia Varsovia. Poza tym będzie można wziąć udział w licznych warsztatach dla dorosłych i rodzin z dziećmi. Wstęp do Muzeum Warszawy w tych dniach będzie wolny. Muzeum będzie czynne do godzin wieczornych.


 

Zakup sprzętu i wyposażenia w celu realizacji II etapu Wystawy Głównej Muzeum Warszawy oraz prowadzenia działalności kulturalnej w siedzibie przy Rynku Starego Miasta w Warszawie.

 

 


Patronat: