fbpx

Używamy plików cookies do zbierania informacji dotyczących korzystania z serwisu Muzeum Warszawy i jego oddziałów. W każdej chwili możesz zablokować obsługę plików cookies w swojej przeglądarce. Pamiętaj, że zmiany ustawień w przeglądarce mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji stron internetowych naszego serwisu.

Aktualności

24.01.2020 / Aktualności

Luty w kinie Syrena

Luty w kinie Syrena

_____________________

Dokumenty, filmy pod hasłem „Nowe kino” i „Kultura miasta” i kryminał – tak zapowiada się luty w kinie Syrena. Zapraszamy na kameralne pokazy w samym sercu Warszawy.

6 lutego (czwartek), godz. 18.30

Bloki

Dokumentalny, Polska 2017, reż. Konrad Królikowski, 57 min.
cykl filmowy „Kultura miasta”

Bloki to pierwszy tak szeroki i wieloaspektowy obraz poświęcony budownictwu mieszkaniowemu w Polsce od roku ‘56 do współczesności. Nie jest to film tylko o architekturze. Bloki przez dekady były różnie postrzegane przez kolejne pokolenia Polaków, były obiektem marzeń i miejscem, z którego się ucieka. W filmie są zapisem wielkich przemian powojennej Polski.

 

8 lutego (sobota), godz. 16.30

Marianne i Leonard. Słowa miłości (Marianne & Leonard: Words of Love)

Dokumentalny, USA 2019, reż. Nick Broomfield, 102 min.
cykl filmowy „Nowe kino”

Piękna i dramatyczna historia związku Leonarda Cohena i jego norweskiej muzy Marianne Ihlen. Film opowiada o tym, jak ewoluowała ich miłość, kiedy Leonard stał się już odnoszącym sukcesy muzykiem. Wykorzystując archiwalne nagrania i wywiady, Nick Broomfield opowiada o pięknej i romantycznej miłości.

 

 

13 lutego (czwartek), godz. 18.30

Tam gdzieś musi być niebo (It Must Be Heaven)

Komedia, Palestyna / Francja 2019, reż. Elia Suleiman, 97 min.
cykl filmowy „Kultura miasta”

W serii abstrakcyjnych anegdot Elia Suleiman zastanawia się nad znaczeniem tożsamości, kultury, ojczyzny. Z ciepłym zadziwieniem przygląda się codzienności, ludzkim twarzom i zwyczajom: na Bliskim Wschodzie, w Paryżu i Nowym Jorku. Przypomina, że gdy uważnie przyjrzeć się znajomym miejscom, można w nich odkryć wiele drobnych cudów i śmiesznostek.

 

15 lutego (sobota), godz. 16.30

Tajemnica Henriego Picka (Le mystère Henri Pick)

Kryminalny, Francja / Belgia 2019, reż. Rémi Bezançon, 100 min.

W prowincjonalnej bibliotece zostaje odnaleziony rękopis podpisany przez Henriego Picka – skromny właściciel pizzerii w małym miasteczku. Wydana książka okazuje się prawdziwym bestsellerem, co wzbudza podejrzenia u szanowanego krytyka, Jeana-Michaela Rouche’a. Mężczyzna publicznie podważa autorstwo powieści i rozpoczyna więc prywatne śledztwo, by rozwiązać tajemnicę enigmatycznego Henriego Picka.

20 lutego (czwartek), godz. 18.30

Bloki

Dokumentalny, Polska 2017, reż. Konrad Królikowski, 57 min.
cykl filmowy „Kultura miasta”

Bloki to pierwszy tak szeroki i wieloaspektowy obraz poświęcony budownictwu mieszkaniowemu w Polsce od roku ‘56 do współczesności. Nie jest to film tylko o architekturze. Bloki przez dekady były różnie postrzegane przez kolejne pokolenia Polaków, były obiektem marzeń i miejscem, z którego się ucieka. W filmie są zapisem wielkich przemian powojennej Polski.

 

22 lutego (sobota), godz. 16.30

Młody Ahmed (Le jeune Ahmed)

Dramat, Belgia / Francja 2019, reż. Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne, 90 min.
cykl filmowy „Nowe kino”

Podczas gdy jego rówieśnicy spędzają czas na beztroskich zabawach, Ahmed wolne chwile przeznacza na studiowanie Koranu, gorliwe modły i rozmowy z lokalnym imamem. Mężczyzna umiejętnie podsyca rosnącą w chłopcu fascynację dżihadem. Na skutek niebezpiecznego incydentu Ahmed trafia do ośrodka resocjalizacyjnego. Czy to jednak wystarczy, by skruszyć zbudowany przez chłopca mur oparty na fundamentalizmie, nietolerancji i agresji?

 

29 lutego (sobota), godz. 16.30

Nasza mała Polska

Dramat, Polska 2019, reż. Matej Bobrik, 70 min.
cykl filmowy „Nowe kino”

Co roku kilkanaścioro młodych Japończyków rozpoczyna studia na Wydziale Polonistyki Tokijskiego Uniwersytetu Studiów Zagranicznych. Jednym z obowiązkowych zadań studentów drugiego roku jest wystawienie sztuki teatralnej w języku polskim. „Nasza mała Polska” mówi nie tylko o procesie uczenia się języka polskiego, lecz także o tym, jak wyobrażenia o dorosłości zderzają się z rzeczywistością. Film Mateja Bobrika ma słodko-gorzki smak dorastania.