fbpx

Używamy plików cookies do zbierania informacji dotyczących korzystania z serwisu Muzeum Warszawy i jego oddziałów. W każdej chwili możesz zablokować obsługę plików cookies w swojej przeglądarce. Pamiętaj, że zmiany ustawień w przeglądarce mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji stron internetowych naszego serwisu.

Aktualności

02.03.2020 / Aktualności, Kino Syrena

Marzec w Kinie Syrena | 2020 r.

Marzec w Kinie Syrena | 2020 r.

Marzec w Kinie Syrena to kolejne pokazy cykli „Nowe kino” i „Kultura miasta”, a także filmy, które w ramach festiwalu Nowe Epifanie, w tym film „O nieskończoności”, po którym Michał Oleszczyk, krytyk filmowy, opowie o symbolach chrześcijańskich obecnych w filmie.

Bilety: 7 zł ulgowy / 10 zł normalny

Letnie popołudnie

12 marca (czwartek), godz. 18:30

Dramat, Polska 2019, reż. Youssef Ouarrak, 78 min, cykl filmowy „Kultura miasta”

Laura kończy 25 lat. Z tej okazji gasi świeczki na torcie wśród najbliższych na cmentarzu, przy grobie zmarłego ojca. To taka mała nietypowa tradycja. Tak samo jak rodzinna kolacja w domu jej matki. Relacje między matką a córką są napięte, od kiedy Laura zamieszkała ze swoją dziewczyną. Gdy w trakcie kolacji po raz kolejny dochodzi do kłótni, wydarzenia zaczynają przybierać coraz bardziej dramatyczny obrót. Film nakręcono na warszawskiej Pradze. (kadr z filmu na zdjęciu głównym)

Marianne i Leonard. Słowa miłości

14 marca (sobota), godz. 16:30

Dokumentalny, USA 2019, reż. Nick Broomfield, 102 min, cykl filmowy „Nowe kino”

Piękna i dramatyczna historia związku Leonarda Cohena i jego norweskiej muzy Marianne Ihlen. Film opowiada o tym, jak ewoluowała ich miłość, kiedy Leonard stał się już odnoszącym sukcesy muzykiem. Wykorzystując archiwalne nagrania i wywiady, Nick Broomfield opowiada o pięknej i romantycznej miłości.

O nieskończoności

19 marca (czwartek), godz. 18:30

Dramat, Niemcy / Norwegia / Szwecja 2019, reż. Roy Andersson, 78 min, pokaz w ramach festiwalu „Nowe Epifanie”

„O nieskończoności” wzbogaca filmowy dorobek Roya Anderssona o refleksję na temat ludzkiego życia w całym jego pięknie i okrucieństwie, świetności i banalności. Para unosi się nad ogarniętą wojną Kolonią; w drodze na przyjęcie urodzinowe ojciec zatrzymuje się, by w deszczu zawiązać córce sznurowadła; nastolatki tańczą przed kawiarnią; pokonana armia zmierza do obozu jenieckiego. Film – będąc jednocześnie odą i lamentem – prezentuje kalejdoskop tego, co ludzkie, oraz nieskończoną historię wrażliwości istnienia.

Spotkanie po projekcji: Michał Oleszczyk, krytyk filmowy, opowie o symbolach chrześcijańskich obecnych w filmie.

Ojciec (Bashtata)

21 marca (sobota), godz. 16:30

Dramat, Grecja / Bułgaria 2019, reż. Kristina Grozeva, Petar Valchanov, 87 min, cykl filmowy „Nowe kino”

Wybitni twórcy bułgarskiego kina, z wrażliwością i sporą dawką humoru, podejmują temat odchodzenia. Film otwiera scena pochówku starszej kobiety. Wśród żałobników szybko rozpoznajemy jej zdenerwowanego męża, Vasila. Irytacja krewkiego mężczyzny wzmaga się, gdy syn – mimo jego próśb – nie chce zrobić pamiątkowych zdjęć trumny z ciałem nieboszczki. To pierwsza spośród wielu scysji pomiędzy bohaterami. Po pogrzebie matki Pavel najchętniej wróciłby do swoich codziennych obowiązków i ciężarnej żony, zwłaszcza że w towarzystwie ojca nie czuje się zbyt komfortowo. Ten natomiast jest przekonany, że zmarła żona próbuje się z nim skontaktować zza grobu.

Nasza mała Polska

26 marca (czwartek), godz. 18:30

Dramat, Polska 2019, reż. Matej Bobrik, 70 min, cykl filmowy „Kultura miasta”

Co roku kilkanaścioro młodych Japończyków rozpoczyna studia na Wydziale Polonistyki Tokijskiego Uniwersytetu Studiów Zagranicznych. Jednym z obowiązkowych zadań studentów drugiego roku jest wystawienie sztuki teatralnej w języku polskim. „Nasza mała Polska” mówi nie tylko o procesie uczenia się języka polskiego, lecz także o tym, jak wyobrażenia o dorosłości zderzają się z rzeczywistością. Film Mateja Bobrika ma słodko-gorzki smak dorastania.

Nic nie ginie

28 marca (sobota), godz. 16:30

Komediodramat, Polska 2019, reż. Kalina Alabrudzińska, 71 min, cykl filmowy „Nowe kino”

Klaudia, osaczona przez krytyczną matkę, obsesyjnie niesie pomoc innym. Przemek wielbi Polskę i nienawidzi głupich ludzi. Czyli wszystkich. Donatello kocha żółwie błotne, Aktor – tylko siebie. Maja żyje i chilluje jak Netflix przykazał. Wszyscy biorą udział w terapeutycznym turnusie pod troskliwym okiem Remka. I tworzą najsmutniejszą komedię roku.