fbpx

Używamy plików cookies do zbierania informacji dotyczących korzystania z serwisu Muzeum Warszawy i jego oddziałów. W każdej chwili możesz zablokować obsługę plików cookies w swojej przeglądarce. Pamiętaj, że zmiany ustawień w przeglądarce mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji stron internetowych naszego serwisu.

Aktualności

15.06.2023 / Aktualności, Centrum Fotografii, Działalność edukacyjna, Edukacja dla dorosłych i młodzieży, Wydarzenia dostępne

Migawka. Warsztaty fotograficzne dla g/Głuchych, niesłyszących i niedosłyszących

Migawka. Warsztaty fotograficzne dla g/Głuchych, niesłyszących i niedosłyszących

Założenia ogólne programu

Warsztaty kierujemy do g/Głuchych, niesłyszących i niedosłyszących, którzy chcieliby rozwinąć swoją praktykę fotograficzną. Zapraszamy zarówno osoby już zajmujące się fotografią, hobbystycznie lub zawodowo, jak i wszystkich, którzy działają w szeroko pojętym obszarze kultury wizualnej i chcieliby rozwinąć umiejętności z zakresu fotografii.

Program Centrum Fotografii to okazja do stworzenia indywidualnych projektów oraz jednego wspólnego. Przewidujemy 4 spotkania w formie warsztatowej, a także konsultacje i mentoring pomiędzy spotkaniami. Zależy nam, żebyśmy w muzeum dowiedzieli się przy okazji tego projektu jak najwięcej o doświadczeniu fotografowania przez osoby g/Głuche. 

Warsztaty będą tłumaczone na polski język migowy (PJM) i język polski foniczny. 

Program

  • Zajęcia wprowadzające: omówienie podstawowych zagadnień związanych z aparatem i jego obsługą (czas, przysłona, czułość, WB, kompensacja ekspozycji), rozmowa o doświadczeniach fotografowania, poszukiwanie tematów na projekty indywidualne. 
  • Dwa spotkania w formie warsztatowej, w tym zajęcia studyjne (o pracy ze światłem ciągłym, błyskowym, sztucznym i naturalnym).
  • Spotkanie w drukarni (edycja zdjęć, podstawowe zagadnienia związane z wywoływaniem cyfrowych negatywów RAW, możliwości drukarskie).
  • Wspólna prezentacja projektu.

Szczegółowy program zostanie dostosowany do uczestników i uczestniczek na podstawie ankiet i tego, co wskażą jako kierunek swoich zainteresowań.

Informacje praktyczne

Liczba miejsc: 10

Jeśli chcesz wziąć udział w programie, wypełnij formularz zgłoszeniowy: forms.gle/VtXUS97YQeW1vD2U9

Możesz wypełnić formularz lub wysłać swoje zgłoszenie w formie vloga w PJM na adres: fotografia@muzeumwarszawy.pl

Termin nadsyłania zgłoszeń: 5 lipca 2023 roku

Terminy: soboty, godziny: 10:00-15:00

  • 22 lipca 
  • 19 sierpnia 
  • 23 września 
  • 18 listopada 
  • koniec listopada/początek grudnia – spotkanie kończące program razem z prezentacją projektu

Prowadzący

Kacper Bartczak – absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, Studium Fototechnicznego w Warszawie i Warszawskiej Szkoły Filmowej. Od 2010 do 2021 roku asystent w pracowni podstaw fotografii na Wydziale Grafiki warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Współtwórca i członek zarządu Grain Films Sp. z o.o., w której prowadzi głównie projekty związane z fotografią i edukacją. Pasjonat fotografii srebrowej, którą często wykorzystuje w indywidualnych projektach artystycznych o tematyce kreacyjno-konceptualnej. Swoje prace prezentował na wystawach zarówno indywidualnych, jak i zbiorowych w kraju i za granicą. Współzałożyciel grupy artystycznej „Slowphoto”, z którą wykonał między innymi głośne projekty: „Totalitarne Kolodiony”, „1h4RP” czy „Faszyści fotografii”. Autor zdjęć do wielokrotnie nagradzanego na międzynarodowych festiwalach filmu „Mama umiera w sobotę”. W wolnych chwilach ornitolog i podróżnik-przewodnik.

Daniel Kotowski – artysta wizualny, performer. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (2018) oraz Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie (2016). Uczestnik Szkoły Doktorskiej Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Jego praktyka artystyczna jest punktem wyjścia do refleksji o sposobach istnienia. Obserwuje doświadczenia oraz relacje międzyludzkie, a także sposób, w jaki jesteśmy postrzegani przez inne jednostki. Jego prace często odnoszą się do pojęcia biowładzy i biopolityki. Szczególnie zajmują go kategorie „kompletności” i „niekompletności”, ich ambiwalencja oraz ukryty potencjał. O sobie mówi, że jest wyznacznikiem niekompletności, niezgodnym z normą, bo jest Głuchy i nie posługuje się mową. Poprzez swoją sztukę rozwija autorską strategię komunikacji. Posługuje się różnymi formami wypowiedzi, wykonuje performans, projektuje, tworzy instalacje, fotografie, obiekty i filmy wideo. Swoje działania performatywne i prace prezentował m.in. w Zachęta Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Galerii Labirynt w Lublinie, BWA Wrocław we Wrocławiu.

Czekamy na Twoje zgłoszenie do 5 lipca: forms.gle/VtXUS97YQeW1vD2U9


Identyfikacja wizualna: Joanna Bębenek, w tle fragment Autoportretu Ewalda Pawlaka, 2016 (fot. 1980), z kolekcji Muzeum Warszawy.