fbpx

Używamy plików cookies do zbierania informacji dotyczących korzystania z serwisu Muzeum Warszawy i jego oddziałów. W każdej chwili możesz zablokować obsługę plików cookies w swojej przeglądarce. Pamiętaj, że zmiany ustawień w przeglądarce mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji stron internetowych naszego serwisu.

Aktualności

30.08.2021 / Aktualności, Centrum Interpretacji Zabytku, Działalność edukacyjna, Edukacja dla szkół

Oferta edukacyjna dla szkół | Centrum Interpretacji Zabytku

Oferta edukacyjna dla szkół | Centrum Interpretacji Zabytku

W Centrum Interpretacji Zabytku zajmujemy się XX-wieczną historią Warszawy, szczególną uwagę poświęcając jej zniszczeniu i odbudowie.

Podejmujemy tematykę konfliktów – skąd się biorą, do czego prowadzą i jak im zapobiegać. Uwrażliwiamy na jego zabytki i historię miasta, podkreślając znaczenie światowego dziedzictwa kulturowego.

Wiele twarzy warszawskiej syrenki (lekcja spacerowa + warsztaty)

Kim jest warszawska syrenka – wie każdy przedszkolak. Ale czy wiadomo, skąd wzięła się w stolicy? I dlaczego znalazła się w herbie miasta?

Wspólnie poszukamy przedstawień syren na Starym Mieście i sprawdzimy, czy zawsze wyglądają tak samo. A jest czego szukać! Syreny ukryły się na drzwiach i ścianach budynków, w szyldach, a nawet na koszach na śmieci – żadna nie umknie naszej uwadze! Po drodze przypomnimy sobie legendę o Syrence, ułożymy puzzle i zagramy w syrenkowe gry.

Na zakończenie dzieci stworzą własne syreny, które zabiorą ze sobą do domu lub przedszkola.

Czas trwania: 75 minut (40 minut spacer, 35 minut w sali warsztatowej)
Podstawa programowa: obszar poznawczy: IV.10, IV.19, IV.20
Dostępność: osoby z niepełnosprawnością intelektualną

osoby z niepełnosprawnością intelektualną

Uwaga: Istnieje możliwość podzielenia zajęć na dwuczęściowy cykl (spacer + warsztaty).


Projekt: miasto (lekcja muzealna)

Co to jest miasto i czym różni się od wsi? Czy każde miasto ma wieżowce? Z czego buduje się bloki mieszkalne? Podczas zajęć zastanowimy się, co charakteryzuje życie w mieście. Czego potrzebują rodziny z dziećmi, ludzie starsi, rowerzyści czy właściciele psów?

Poznamy zawody architekta i urbanisty oraz porozmawiamy o ich pracy. Zwrócimy także uwagę na miejską zieleń. Wyposażeni w niezbędną wiedzę zaprojektujemy, a potem zbudujemy z klocków miasto idealne dla rodziców, babci i dziadka lub młodszego rodzeństwa.

Czas trwania: 60 minut
Podstawa programowa: obszar poznawczy: IV.1, 11, 12, 19, 20
Dostępność: osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową

ikona osoby z niepełnosprawnością ruchu i osoby z niepełnosprawnością intelektualną

Projekt: miasto (lekcja muzealna)

Co to jest miasto i czym różni się od wsi? Czy każde miasto ma wieżowce? Z czego buduje się bloki mieszkalne? Zagramy w miejskie bingo. Zastanowimy się też co charakteryzuje życie w mieście. Czego potrzebują rodziny z dziećmi, ludzie starsi, rowerzyści czy właściciele psów?

Poznamy zawody architekta i urbanisty oraz porozmawiamy o ich pracy. Zwrócimy także uwagę na miejską zieleń. Wyposażeni w niezbędną wiedzę zaprojektujemy, a potem zbudujemy z klocków miasto idealne dla rodziców, babci i dziadka lub młodszego rodzeństwa.

Czas trwania: 75 minut
Podstawa programowa: obszar społeczny: III.6; obszar poznawczy: IV.1, 6, 8, 11; edukacja polonistyczna: I.6.3; edukacja matematyczna: II.5.1, 5.4, II.6.1, 6.9; edukacja techniczna: VI.1.1, 2.2
Dostępność: osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ruchową

ikona osoby z niepełnosprawnością ruchu i osoby z niepełnosprawnością intelektualną


Co jest zabytkiem? (lekcja muzealna)

Zwykle za zabytki uważamy stare budynki i przedmioty. Ale czy tylko one mogą być zabytkowe? A co z przyrodą i tradycjami?
Podczas zajęć wspólnie poszukamy przykładów różnych zabytków z całego świata i porozmawiamy o tym, czym dziś są dla nas. Zastanowimy się też, jak chronić zabytki i co możemy zrobić, aby zostały z nami jak najdłużej. Grając i rozwiązując zagadki, porozmawiamy o wyjątkowości warszawskiego Starego Miasta. Co sprawia, że ono też jest zabytkiem?

Czas trwania: 60–75 minut
Podstawa programowa: obszar poznawczy: IV.1, 8, 10; edukacja społeczna: III.2, 5–6; edukacja przyrodnicza: IV.3, 4; edukacja plastyczna: V.2, 6
Dostępność: osoby z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową

ikona osoby z niepełnosprawnością ruchu i osoby z niepełnosprawnością intelektualną


Pomoc małych w dużej sprawie (lekcja muzealna)

Jak wyglądało życie dzieci w zrujnowanej Warszawie? Czy pomagały rodzicom przy odbudowie? Czy chodziły do szkoły? Jak się bawiły?
Nawet dzieci włączały się w odbudowę szkół, przynosiły starszym jedzenie czy opiekowały się rodzeństwem. W tym trudnym czasie wszyscy wspólnie z potrzeby serca działali, aby Warszawa się odrodziła.
Na zajęciach porozmawiamy o tym, że każdy może pomagać, a nawet ratować zabytki. Przez chwilę poczujemy się także jak prawdziwi konserwatorzy w akcji. Poznamy narzędzia pracy architekta z dawnych lat i zaprojektujemy własną kamienicę do odbudowy.

Czas trwania: 75 min
Podstawa programowa: obszar poznawczy: IV.1, 8, 10; edukacja społeczna: III.2, 6; edukacja przyrodnicza: IV.3, 4; edukacja plastyczna: V.2, 6
Dostępność: osoby z niepełnosprawnością ruchową, osoby z niepełnosprawnością intelektualną

ikona osoby z niepełnosprawnością ruchu i osoby z niepełnosprawnością intelektualną


Wiele twarzy warszawskiej syrenki (lekcja spacerowa + warsztaty)

Kim jest warszawska syrenka – wie każdy przedszkolak. Ale czy wiadomo, skąd wzięła się w stolicy? I dlaczego znalazła się w herbie miasta?

Wspólnie poszukamy przedstawień syren na Starym Mieście i sprawdzimy, czy zawsze wyglądają tak samo. A jest czego szukać! Syreny ukryły się na drzwiach i ścianach budynków, w szyldach, a nawet na koszach na śmieci – żadna nie umknie naszej uwadze! Po drodze przypomnimy sobie legendę o Syrence, ułożymy puzzle i zagramy w różne gry.

Na zakończenie dzieci stworzą własne syreny, które zabiorą ze sobą do szkoły.

Czas trwania: 75 – 90 minut (40 minut spacer, 30 – 45 minut w sali warsztatowej)
Podstawa programowa: obszar poznawczy: IV.1, 8, 10; edukacja społeczna: III.2, 1-2, 5–6; edukacja przyrodnicza: IV.3.4; edukacja plastyczna: V.2, 6
Dostępność: osoby z niepełnosprawnością intelektualną

osoby z niepełnosprawnością intelektualną


Architektoniczne opowieści (lekcja spacerowa)

Podczas spaceru przyjrzymy się staromiejskim kamienicom i okolicznym budowlom. Obserwując ich charakterystyczne elementy, zastanowimy się, w jakim celu powstały i do czego lub komu służyły. Poznamy dawne miary i sprawdzimy ile łokci mierzą wybrane staromiejskie kamienice.

Dlaczego okna są różnej wielkości? Czy zawsze widać dach? Odgadnięcie funkcji różnych detali architektonicznych pomoże odkryć realia życia dawnych warszawiaków i zaświadczy o zmyślności budowniczych dawnych miast.

Podczas zajęć poćwiczymy uważność na detale, pomysłowość w interpretacji architektury oraz orientację w terenie i na mapie.

Czas trwania: 75 minut
Podstawa programowa: obszar fizyczny: I.4; obszar poznawczy: IV.1, 8 10, 11; edukacja polonistyczna: I.1, 2; edukacja plastyczna: V.1, 3
Dostępność: osoby z niepełnosprawnością intelektualną, osoby ze spektrum autyzmu

Co jest zabytkiem? (lekcja muzealna)

Zwykle za zabytki uważamy stare budynki i przedmioty. Ale czy tylko one mogą być zabytkowe? A co z przyrodą i tradycjami?

Podczas zajęć wspólnie poszukamy przykładów różnych zabytków z całego świata i porozmawiamy o tym, czym dziś są dla nas. Zastanowimy się też, jak chronić zabytki i co możemy zrobić, aby zostały z nami jak najdłużej. Grając i rozwiązując zagadki, porozmawiamy o wyjątkowości warszawskiego Starego Miasta. Co sprawia, że ono też jest zabytkiem?

Czas trwania: 75 minut
Podstawa programowa: klasa 4 – historia: I.2, II.3; klasy 4–6 – geografia: wymagania ogólne: III.2, 3, 4, 5, 6, 9; wymagania szczegółowe: II.6, IX.14; język polski: kształcenie literackie i kulturowe: I.3; plastyka: kultura plastyczna i dziedzictwo kulturowe: III.1
Dostępność: osoby z niepełnosprawnością intelektualną

osoby z niepełnosprawnością intelektualną


Śladami odbudowy Starego Miasta (lekcja spacerowa / gra miejska)

Ile lat ma Stare Miasto? Jakie były jego losy w czasie II wojny światowej?

Podczas spaceru poznamy koncepcję odbudowy Starego Miasta oraz osoby za nią odpowiedzialne. Zastanowimy się, czy powojenna odbudowa stanowi wierną kopię wcześniejszych budynków. Dowiemy się, w jaki sposób ratowano staromiejskie zabytki ocalone z wojny. Niczym detektywi wytropimy ich oryginalne elementy i ujawnimy ich nieoczywiste historie.

Lekcja może odbywać się w formie aktywnego spaceru z kartą pracy lub gry miejskiej – do wyboru.

Czas trwania: 90 minut
Podstawa programowa: klasy 4–6 – historia: analiza i interpretacja historyczna: II.4, 5; geografia: wymagania ogólne: III.7; wymagania szczegółowe: XIII.2, 4, 5

Warszawa w Małej apokalipsie Tadeusza Konwickiego (lekcja spacerowa)

Bohater Małej apokalipsy wędruje ulicami Warszawy, wyrusza z Nowego Światu, przemierza kolejne miejsca, by pod Pałacem Kultury i Nauki dokonać samospalenia. Ma to być akt protestu przeciwko ostatecznemu włączeniu Polski do Związku Radzieckiego. Bohater chce zarazem wstrząsnąć sumieniem narodu i skłonić do refleksji na temat tego, że Polacy pozwolili się zniewolić. Tadeusz Konwicki z topograficzną dokładnością odzwierciedla niektóre ulice i miejsca Warszawy, takie jak bar Familijny czy kino Skarpa.

Spacer śladami bohatera pozwoli nam odkryć, do jakiego stopnia zmieniła się Warszawa, które miejsca z powieści istnieją nadal, a po których został tylko fotograficzny ślad.

Czas trwania: 120 minut (lekcja za 300 zł)
Miejsce spotkania: na zewnątrz poza muzeum, do ustalenia z grupą
Informacje dodatkowe: Lekcja płatna przelewem ze względu na miejsce rozpoczęcia poza muzeum.
Podstawa programowa: historia: I.1–2, LIII.1; język polski: I.1: 2, 5, 6, 9, 15, 16, 2.6  IV.1, 2
Dostępność: lekcja odbywa się na zewnątrz, dotarcie do niektórych punktów może być utrudnione dla osób z niepełnosprawnością ruchową


Opowieść o odbudowanym mieście (lekcja muzealna)

Przybliżymy historię Starego Miasta – skalę jego zniszczeń i fenomen odbudowy. Dowiemy się, czym jest Lista światowego dziedzictwa UNESCO i dlaczego wpisano na nią warszawską Starówkę.

Zmierzymy się z wyzwaniami, przed którymi stanęli pracownicy i pracowniczki Biura Odbudowy Stolicy. Weźmiemy udział w dyskusji, podczas której wcielimy się w rolę architektów – modernistów, socrealistów czy zwolenników odbudowy historycznej. Czy uda nam się przekonać zwykłych mieszkańców do prezentowanej koncepcji odbudowy? Porozmawiamy też o wyzwaniach urbanistycznych, jakie stawia przed nami XXI wiek. Jak sobie z nimi radzić?

Czas trwania: 90 minut
Podstawa programowa: 

  • klasy 7–8 – historia: wymagania ogólne: I, II.4, wymagania szczegółowe: XXXIV.5; geografia: wymagania szczegółowe: XIII.2, 4, 5; WOS: wymagania ogólne: I.3; 
  • licea i technika – historia: wymagania szczegółowe: LI.1, LV.1; geografia: wymagania ogólne: III.6, 7, 8

Lekcja dostępna w języku angielskim. Dowiedz się więcej.


Skąd się biorą konflikty? (lekcja muzealna)

Doświadczenie II wojny światowej wywołało dyskusję, jak zapobiec kolejnym konfliktom. Kto mógłby tego dokonać? Jak głosi UNESCO, wojny rodzą się w umysłach ludzi i w ich umysłach powinny być zwalczane. Wspólnie zastanowimy się, jak codzienne konflikty międzyludzkie przeradzają się w uprzedzenia i brak tolerancji. Sprawdzimy też, czy te problemy dotyczą nas samych. Co możemy zrobić, aby im przeciwdziałać?

Zajęcia zawierają elementy treningu psychologicznego zapobiegającego konfliktom.

Czas trwania: 90 minut
Podstawa programowa:

  • szkoła podstawowa – historia: wymagania ogólne: I.4, 5, II.4, wymagania szczegółowe: XXXIII.2, 5, XXXVI.1; geografia: wymagania ogólne: III.9; język polski: wymagania ogólne: I.4; WOS: wymagania ogólne: I.1, III.7, 8, IV.1; wymagania szczegółowe: V.1, VIII.5, IX.1, 5, XII.5;
  • licea i technika – historia: wymagania szczegółowe: XLIX.2, LI.3; geografia: wymagania szczegółowe: VII.5, VIII.8; wymagania ogólne: III.5, 6; WOS: wymagania ogólne: I.3, 4; wymagania szczegółowe: I.7

Dostępność: osoby z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową, wzroku

osoby z niepełnosprawnością ruchu i niepełnosprawnością wzrokuosoby z niepełnosprawnością intelektualną


Bohaterowie odbudowy (lekcja muzealna)

Kim jest bohater? Czy człowiek ratujący zbiory w czasie pożogi to patriota czy szaleniec? Czy możemy tak nazwać członka partii komunistycznej zaangażowanego w odbudowę Warszawy? A może bohaterem będzie jego przyjaciel – architekt, cichociemny działający w akowskim podziemiu? Czy skromna starsza pani, urzędniczka może zasłużyć na to miano?

Analizując i oglądając archiwalne zdjęcia, czytając osobiste historie świadków i uczestników odbudowy Warszawy, zastanowimy się, czym jest dla nas patriotyzm i bohaterstwo. Czy rozumiemy go tak samo jak prawie 70 lat temu, tuż po wojnie, gdy ludzie spontanicznie rozpoczęli odbudowę swojego miasta?

Poruszymy temat stereotypów i poszukamy przykładów niestereotypowych bohaterów.

Czas trwania: 90 min

Podstawa programowa:

  • szkoła podstawowa, klasy 7–8 – historia: wymagania ogólne: I, II.4, wymagania szczegółowe: XXXIV.5; geografia: wymagania szczegółowe: XIII.2, 4, 5; WOS: wymagania ogólne: I.3
  • licea i technika – historia: wymagania szczegółowe: LI.1, LV.1; geografia: wymagania ogólne: III.6, 7, 8

Dostępność: osoby z niepełnosprawnością ruchową


Śladami odbudowy Starego Miasta (lekcja spacerowa / gra miejska)

Ile lat ma Stare Miasto? Jakie były jego losy w czasie II wojny światowej?

Podczas spaceru poznamy koncepcję odbudowy Starego Miasta oraz osoby za nią odpowiedzialne. Zastanowimy się, czy powojenna odbudowa stanowi wierną kopię wcześniejszych budynków. Dowiemy się, w jaki sposób ratowano staromiejskie zabytki ocalone z wojny. Niczym detektywi wytropimy ich oryginalne elementy i ujawnimy ich nieoczywiste historie.

Lekcja może odbywać się w formie aktywnego spaceru z kartą pracy lub gry miejskiej – do wyboru.

Czas trwania: 90 minut
Podstawa programowa:

  • szkoła podstawowa – historia: wymagania ogólne: I.4, II.4, wymagania szczegółowe: XXXIV.5; geografia: wymagania ogólne: III.7; wymagania szczegółowe: XIII.2, 4, 5; 
  • licea i technika – historia: wymagania szczegółowe: LI.1, LV.1

Lekcja dostępna w języku angielskim. Dowiedz się więcej.


Śladami powstania warszawskiego na Starówce z „Pamiętnikiem” Mirona Białoszewskiego (lekcja spacerowa z zadaniami)

W czasie wojny ponad 90 procent zabudowy Starego Miasta legło w gruzach – głównie podczas walk i pacyfikacji powstania warszawskiego. Aby lepiej zrozumieć niezwykłość stolicy, spojrzymy na nią przez pryzmat tamtych wydarzeń.

Podczas spaceru odwiedzimy miejsca wspomniane przez Mirona Białoszewskiego w Pamiętniku z powstania warszawskiego. Poszukamy także innych śladów tamtych sierpniowych wydarzeń: dawnych barykad i kryjówek cywilów. Sięgniemy do wspomnień, poznamy niesamowite historie ludzi – żołnierek i żołnierzy oraz cywilów. Postaramy się ożywić lekturę szkolną, pokazać opisywaną topografię Starego Miasta i przytoczyć wydarzenia, które miały tam miejsce. Materiały źródłowe – teksty i zdjęcia – pozwolą nam w nowy sposób spojrzeć na okolicę.

Czas trwania: 90 minut
Podstawa programowa:

  • szkoły podstawowe, klasy 7–8 – historia: wymagania szczegółowe: XXXIV.5; 
  • licea i technika – historia: wymagania ogólne: II.3, III.1, wymagania szczegółowe: XLVIII.7

Śladami „Lalki” Bolesława Prusa (lekcja spacerowa)

Przenieśmy się w czasie do Warszawy dynamicznej, pełnej fabryk i zakładów, gwarnej i tłocznej – Warszawy Prusa! Podążymy jego śladem przez zaułki Starego Miasta, Powiśla czy światowego Krakowskiego Przedmieścia.

Na podstawie cytatów z książki odnajdziemy sklep Mincla i sprawdzimy, gdzie mieszkał Wokulski, a gdzie Rzecki. Odwiedzimy Teatr Wielki i Hotel Europejski, poznamy sekrety życia towarzyskiego i kulturalnego, a pozostałe ulice odkryją przed nami zmiany społeczne Warszawy II połowy XIX wieku.

Czas trwania: 120 minut
Podstawa programowa: historia: I.1–2, II.1, 4; język polski: I.2, 4, 5, IV.1, 2, 5
Koszt: 300 zł

Terminy lekcji: środa–niedziela
Godziny: 9:00-17:00
Maksymalna liczba uczestników:

  • lekcji muzealnych: 25 osób (jedna klasa)
  • lekcji spacerowych: 25 osób (jedna klasa)

Miejsce spotkania: przy kasach Centrum Interpretacji Zabytku, ul. Brzozowa 11/13
Rezerwacje: od poniedziałku do piątku w godz. 10:00-15:00, Dział Edukacji Muzealnej, e-mail: edukacja@muzeumwarszawy.pl, tel.: 22 277 43 78
Koszt: 

  • 250 zł – czas trwania lekcji do 90 minut
  • 300 zł – czas trwania lekcji 120 minut
  • 280 zł – lekcja wyjazdowa
  • 330 zł – lekcja w jęz. obcym
  • 450 zł – lekcja na życzenie

Do wiadomości mejlowej prosimy dołączyć wypełniony formularz rezerwacji.

REGULAMIN REZERWACJI MUZEUM WARSZAWY

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1.    Niniejszy Regulamin określa zasady przyjmowania rezerwacji przez Muzeum Warszawy z siedzibą w Warszawie, Rynek Starego Miasta 28, 00-272 Warszawa, wpisane do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Prezydenta m. st. Warszawy pod numerem RIK/8/2000/SPW, NIP: 5251290392, REGON: 016387044, w dalszej części Regulaminu zwanym „Muzeum”.

1.2.    Muzeum przyjmuje rezerwacje na następujące usługi, w dalszej części Regulaminu zwane „usługami”:

  1. oprowadzanie po ekspozycjach stałych i czasowych Muzeum;
  2. lekcje muzealne, spacery, wirtualne lekcje muzealne, lekcje wyjazdowe – zajęcia edukacyjne przeznaczone dla grup przedszkolnych i szkolnych. Muzeum udostępnia aktualny program lekcji muzealnych na swojej stronie internetowej w zakładce EDUKACJA;
  3. kameralne spotkania pn. Ciekawi Warszawy – aktywne zwiedzanie ekspozycji Muzeum, przeznaczone dla grup pięcioosobowych;
  4. spacery z przewodnikiem – dla grup zorganizowanych. Muzeum udostępnia aktualny program spacerów na stronie internetowej w zakładce ZAPLANUJ WIZYTĘ;
  5. wejścia grup zorganizowanych z przewodnikiem miejskim lub bez przewodnika;
  6. Muzeum zastrzega sobie prawo ustanowienia obowiązkowej rezerwacji na inne usługi / wydarzenia (np. na warsztaty rodzinne czy dla dorosłych i młodzieży) jeżeli będzie istniała taka konieczność wynikająca z charakteru takiej usługi oraz ograniczonej ilości miejsc w przestrzeni, w której została ona zaplanowana. Informację o wszystkich zaplanowanych wydarzeniach Muzeum publikuje na swojej stronie internetowej.

1.3.    Rezerwacje na usługi wymienione w pkt 1.2. są obowiązkowe. Muzeum nie gwarantuje realizacji w/w usług bez zgłoszenia wcześniejszej rezerwacji. Zgłoszenie rezerwacji nie jest równoznaczne z zawarciem umowy o usługę.

1.4.    Rezerwacje na usługi wymienione w pkt 1.2. są przyjmowane w zależności od wolnych miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń.

1.5.    Zasady dotyczące rezerwacji na usługi wymienione w pkt 1.2.6. są ustalane osobno w stosunku do każdego wydarzenia, a informacja o nich jest publikowana na stronie internetowej Muzeum.

1.6.    Rezerwacji może dokonać osoba pełnoletnia w imieniu własnym, lub w imieniu instytucji, którą reprezentuje.

1.7.    Osoby lub instytucje składające rezerwacje na usługi świadczone przez Muzeum, w dalszej części Regulaminu zwane są „Zamawiającymi”.

  1. ZASADY PRZYJMOWANIA REZERWACJI

2.1.    Muzeum przyjmuje zgłoszenia rezerwacyjne dla grup zorganizowanych lub osób indywidualnych telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Właściwy kontakt do osoby, działu lub oddziału przyjmującego rezerwację jest podany na stronie internetowej przy każdym rodzaju oferty.

2.2.    Muzeum przyjmuje rezerwacje na usługi z oferty prezentowanej na stronie internetowej.

2.3.    Rezerwacji dokonuje się z wyprzedzeniem:

  1. 10-dniowym – w przypadku rezerwacji na oprowadzanie, lekcje muzealne, wirtualne lekcje muzealne, kameralne spotkania pn. Ciekawi Warszawy i spacery;
  2. 4-tygodniowym – w przypadku rezerwacji na zajęcia z oferty pn. Muzeum na życzenie;
  3. 1-dniowym – w przypadku grup zorganizowanych z przewodnikiem miejskim lub bez przewodnika.

2.4.    W celu dokonania rezerwacji dla grupy zorganizowanej lub osób indywidualnych należy wypełnić formularz rezerwacji i przesłać go na wskazany w ofercie adres e-mail. Formularz rezerwacji stanowi załącznik do Regulaminu.

2.5.    Formularz rezerwacji wypełnia osoba pełnoletnia: opiekun grupy lub osoba dokonująca rezerwacji indywidualnie.

  1. POTWIERDZENIE REZERWACJI

3.1.    Do Zamawiającego, który złożył rezerwację na usługi wymienione w pkt 1.2.1-4 zostanie wysłana, na podany przez niego adres mailowy, wiadomość ze szczegółami przyjętej rezerwacji.

3.2.    Zamawiający jest zobowiązany do potwierdzenia udziału w zajęciach do piątku w tygodniu poprzedzającym dzień zarezerwowanej usługi.

3.3.    Zasady dotyczące potwierdzenia rezerwacji na usługi wymienione w pkt 1.2.6 są ustalane osobno w stosunku do każdego wydarzenia.

3.4.    W przypadku zmian dotyczących potwierdzonej rezerwacji (np. zmiany liczebności grupy) Zamawiający jest zobowiązany do poinformowania osoby, działu lub oddziału w którym dokonał rezerwacji o zaistniałych zmianach telefonicznie lub pocztą elektroniczną.

3.5.    Muzeum w sytuacjach wyjątkowych zastrzega sobie prawo anulowania rezerwacji lub przełożenia jej na inny termin, po konsultacji z Zamawiającym.

  1. LICZEBNOŚĆ GRUPY

4.1.    Zasady dotyczące dopuszczalnej liczebności grup zorganizowanych w Muzeum są uwarunkowane względami bezpieczeństwa, względami konserwatorskimi oraz troską o komfort zwiedzających.

4.2.    Muzeum przyjmuje rezerwacje na usługi wymienione w pkt 1.2.1-4 zgodnie z aktualnie obowiązującymi limitami osobowymi, które są podane dla każdej lokalizacji na stronie internetowej.

4.3.    Przekroczenie dopuszczalnej liczby osób w grupie powoduje natychmiastowe anulowanie rezerwacji.

4.4.    Zadeklarowana przez Zamawiającego w Formularzu rezerwacji liczba osób w grupie powinna zgadzać się ze stanem faktycznym. W przypadku stawienia się w Muzeum większej liczby osób niż zadeklarowana przewodnik / edukator może odmówić wykonania usługi, jeśli zmiana liczebności grupy nie została wcześniej przez Zamawiającego uzgodniona w procesie rezerwacji zajęć. W takiej sytuacji koszt nieprzeprowadzenia usługi będzie ponosił Zamawiający.

4.5.    W przypadku usługi określonej w pkt 1.2.5 liczebność grupy zorganizowanej może przekroczyć 25 osób jeśli uwarunkowania lokalizacji, której dotyczy rezerwacja, na to pozwalają. Decyzję w tej sprawie podejmuje pracownik przyjmujący rezerwację na podstawie posiadanych informacji i aktualnie obowiązujących limitów.

4.6.    Ze względu na uwarunkowania, o których mowa w pkt 4.1. Muzeum zastrzega sobie prawo do czasowego ustanowienia osobnych zasad dotyczących dopuszczalnej liczebności grup zorganizowanych na poszczególnych ekspozycjach Muzeum.

4.7.    Limit miejsc na usługi wymienione w pkt 1.2.6 jest ustalany osobno w stosunku do każdego wydarzenia.

  1. DANE OSOBOWE

5.1.    Administratorem danych osobowych Zamawiających jest Muzeum Warszawy z siedzibą w Warszawie, Rynek Starego Miasta 28, 00-272 Warszawa, wpisane do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Prezydenta m. st. Warszawy, pod numerem RIK/8/2000/SPW, NIP: 5251290392, REGON: 016387044.

5.2.    Z inspektorem ochrony danych można skontaktować się mailowo: dane.osobowe@muzeumwarszawy.pl lub listownie na adres korespondencyjny Muzeum Warszawy.

5.3.    Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach określnych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej zwane RODO.

5.4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b w celu związany z realizacja usługi rezerwacji oraz kontaktu z Zamawiającymi.

5.5.    Zamawiającym przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Zamawiający uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

5.6     Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do dokonania rezerwacji. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe zrealizowanie usługi rezerwacji.

5.7.    Odbiorcą danych osobowych Zamawiających będą podmioty upoważnione do przetwarzania na podstawie umowy powierzenia danych w ww. celu, podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz pracownicy Muzeum Warszawy związani z wykonaniem danej usługi, dla której udostępnione zostały Muzeum Warszawy dane osobowe;

5.8.    Dane osobowe Zamawiających nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

5.9.    Dane osobowe Zamawiających nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.

5.10.  Dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji usługi i w okresie do przedawnienia roszczeń z niej wynikających, w tym  roszczeń publiczno-prawnych chyba że przepisy szczególne przewidują dłuższy okres przechowywania.

5.11.  Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych zostanie przesłana do Zamawiających na wskazany przez nich adres e-mail wraz z powiadomieniami automatycznie wysyłanymi przez System rezerwacji.

5.12.  Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania nieprawdziwych lub błędnych danych osobowych przez Zamawiających.

  1. PŁATNOŚCI

6.1.    Koszty biletów wstępu do Muzeum oraz usług określa cennik Muzeum. Informacja o wszystkich opłatach jest publikowana na stronie internetowej Muzeum.

6.2.    Opłaty za usługi są dokonywane:

  1. przed realizacją usługi – gotówką lub kartą płatniczą w kasie oddziału, w dniu realizacji usługi;
  2. po realizacji usługi – przelewem na rachunek bankowy Muzeum, na podstawie faktury wystawionej w terminie do 14 dni kalendarzowych po dniu wykonaniu usługi.

6.3.    Zamawiający zamiar płatności przelewem powinien zgłosić podczas procesu rezerwacji – wypełniając formularz rezerwacji.

6.4.    Zasady płatności za usługi, o których mowa w pkt 1.2.6 są ustalane osobno dla każdego wydarzenia.

6.5.   Muzeum wystawia faktury/faktury uproszczone na podstawie danych zawartych w formularzu rezerwacji Zamawiającego.

  1. REZYGNACJA Z REZERWACJI

7.1.    Ewentualna rezygnacja z rezerwacji na usługi wymienione w pkt 1.2.1-4 powinna być zgłoszona telefonicznie lub pocztą elektroniczną najpóźniej na 72 godziny przed planowanym terminem wizyty.

7.2.    W przypadku braku zawiadomienia o rezygnacji z rezerwacji na usługi wymienione w pkt 1.2.1-4, lub rezygnacji później niż 72 godziny przed ustalonym terminem wizyty, Muzeum wystawia Zamawiającemu fakturę lub paragon w wysokości ceny usługi za gotowość pracowników Muzeum do świadczenia usługi

  1. SPÓŹNIENIE GRUPY ZORGANIZOWANEJ

8.1.    Zamawiający jest zobowiązany do punktualnego przybycia do Muzeum. Za czas rozpoczęcia realizacji usługi uznaje się godzinę ustaloną w trakcie procesu rezerwacji.

8.2.    Czas oczekiwania przewodnika / edukatora na grupę wynosi 30 minut.

8.3.    W przypadku spóźnienia grupy zorganizowanej wynoszącego ponad 30 minut lub niewykupienia rezerwacji Muzeum zastrzega sobie prawo do nie wpuszczenia grupy i obciążenia należnością, o której mowa w pkt 7.2-3.

8.4.    W przypadku spóźnienia się grupy przewodnik / edukator ma prawo skrócenia realizacji usługi o czas, jaki spóźniła się grupa.

 POZOSTAŁE UREGULOWANIA

9.1.    Opiekun ma obowiązek pozostania z grupą przez cały czas pobytu w Muzeum oraz trwania lekcji online.

9.2.    Opiekun grupy odpowiada za bezpieczeństwo i zachowanie grupy w Muzeum oraz jest zobowiązany do współpracy z przewodnikiem / edukatorem w celu utrzymania dyscypliny w grupie.

9.3.    W trakcie pobytu w Muzeum zwiedzający są zobowiązani do przestrzegania Regulaminu zwiedzania w Muzeum Warszawy.

9.4.    W przypadku, gdy zachowanie członków grupy w sposób rażący narusza ogólnie przyjęte zasady zachowania w miejscach publicznych oraz Regulamin zwiedzania w Muzeum Warszawy przewodnik / edukator ma prawo do przerwania realizacji usługi. W takim przypadku koszty opłacone wcześniej przez Zamawiającego nie podlegają zwrotowi.

9.5.    Podczas zajęć mogą być wykonywane zdjęcia na potrzeby Muzeum Warszawy, jeżeli nie wyrażają Państwo na to zgody, prosimy o wcześniejszą informację.

9.6.    Zajęcia online nie mogą być nagrywane.

9.7.    Złożenie rezerwacji jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.

9.8.    Muzeum zastrzega sobie prawo do dokonania zmiany Regulaminu.

9.9.    W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa, w szczególności ustawy Kodeks cywilny, Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz Kodeksu cywilnego a w odniesieniu do osób fizycznych, dokonujących czynności niezwiązanych bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową – przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2019 r., poz. 134), w szczególności na podstawie art. 38 pkt 12 powołanych przepisów prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług w zakresie kulturalnym.

9.10. Regulamin obowiązuje od 27 sierpnia 2021 roku.

9.11   W przypadku wątpliwości wyjaśnień udziela Dział Edukacji Muzealnej telefonicznie, w dni powszednie w godzinach 9:00 – 16:00, pod numerem telefonu 22 277 43 78 lub mailowo pod adresem: edukacja@muzeumwarszawy.pl.


Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej zwane „RODO” − informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych Zamawiających jest Muzeum Warszawy z siedzibą w Warszawie, Rynek Starego Miasta 28, 00-272 Warszawa, wpisane do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Prezydenta m. st. Warszawy, pod numerem RIK/8/2000/SPW, NIP: 5251290392, REGON: 016387044.
  2. Z inspektorem ochrony danych można skontaktować się mailowo: dane.osobowe@muzeumwarszawy.pl lub listownie na adres korespondencyjny Muzeum Warszawy.
  3. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b w celu związanym z realizacją usługi rezerwacji oraz kontaktu z Zamawiającymi.
  4. Zamawiającym przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Zamawiający uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do dokonania rezerwacji. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe zrealizowanie usługi rezerwacji.
  6. Odbiorcą danych osobowych Zamawiających będą podmioty upoważnione do przetwarzania na podstawie umowy powierzenia danych w ww. celu, podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz pracownicy Muzeum Warszawy związani z wykonaniem danej Usługi, dla której udostępnione zostały Muzeum Warszawy dane osobowe;
  7. Dane osobowe Zamawiających nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
  8. Dane osobowe Zamawiających nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.
  9. Dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji usługi i w okresie do przedawnienia roszczeń
    z niej wynikających, w tym  roszczeń publiczno-prawnych, chyba że przepisy szczególne przewidują dłuższy okres przechowywania.

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLLETER

Jeśli chcesz być na bieżąco z ofertą edukacyjną dla szkół, Muzeum Warszawy i oddziałów, zapisz się na newsletter.

Dostaniesz informacje o aktualnej ofercie lekcji, warsztatów, spacerów muzealnych, zimowych i letnich programach zajęć, lekcjach towarzyszących wystawom czasowym, a także o materiałach edukacyjnych do pobrania oraz informacje o szkoleniach, warsztatach i konferencjach dla nauczycieli i nauczycielek.

* wymagane pole
*wymagane pole
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych *
Zgoda na otrzymywanie informacji handlowych *