fbpx

Używamy plików cookies do zbierania informacji dotyczących korzystania z serwisu Muzeum Warszawy i jego oddziałów. W każdej chwili możesz zablokować obsługę plików cookies w swojej przeglądarce. Pamiętaj, że zmiany ustawień w przeglądarce mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji stron internetowych naszego serwisu.

pl/en
Aktualności

20.02.2019 / Aktualności, Kino Syrena

Marzec w Kinie Syrena | 2019 r.

Marzec w Kinie Syrena | 2019 r.

Heavy Trip (Hevi reissu)

1 marca (piątek), godz. 17.00

Komedia, Finlandia 2018, reż. Juuso Laatio, Jukka Vidgren, 92 min

Turo ma 25 lat i mieszka w małej wiosce na północy Finlandii. Jego jedyną pasją jest śpiew w metalowym zespole. Panowie grają razem od 12 lat i nigdy nie dobrnęli do zagrania koncertu. Pewnego dnia odwiedza ich szef wielkiego metalowego festiwalu z Norwegii. Członkowie zespołu podejmują decyzję – teraz albo nigdy. Kradną furgonetkę, zabierają perkusistę ze szpitala psychiatrycznego i ruszają na festiwal. Zanim jednak dojdzie do pierwszego w ich życiu występu przed publicznością czekają ich przygody z fińską policją, norweskim wojskiem, a nawet wikingami.

Książę i dybuk

2 marca (sobota), godz. 16.00

Dokumentalny, Polska 2017, reż. Elwira Niewiera, Piotr Rosołowski, 82 min

Filmowa podróż śladami Michała Waszyńskiego, autora wielu znanych przedwojennych filmów z Eugeniuszem Bodo, reżysera mistycznego, żydowskiego „Dybuka”, a także producenta hollywoodzkich hitów z Sofią Loren i Claudią Cardinale. Film Niewiery i Rosołowskiego stara się rozwikłać tajemnicę Waszyńskiego, który w życiu często zmieniał swoją tożsamość i pisał od nowa własną biografię. Ludzie, którzy mieli okazję się z nim zetknąć, zapamiętali go jako dystyngowanego arystokratę, notorycznego kłamcę, Żyda wiecznego tułacza oraz homoseksualistę i męża włoskiej hrabiny w jednej osobie.

Mirai (Mirai no Mirai)

8 marca (piątek), godz. 17.00
22 marca (piątek), godz. 17.00

Animowany, Japonia 2018, reż. Mamoru Hosoda, 100 min

Nominowany do Oscara film twórcy „Wilczych dzieci”. Pięcioletni Kun nie radzi sobie z zazdrością po pojawieniu się w domu młodszej siostry. Wbrew oczekiwaniom rodziców nie darzy małej Mirai miłością i nie kryje swojej frustracji. Niespodziewanie, w trakcie zabaw nawiedzają go nietypowi goście. Daje to początek niezwykłej przygodzie, w czasie której Kun lepiej poznaje dzieje własnej rodziny. Czy te spotkania pozwolą Kunowi nauczyć się empatii i wrażliwości? (kadr z filmu na zdjęciu głównym)

Score – muzyka filmowa

9 marca (sobota), godz. 16.00

Dokumentalny, USA 2016, reż. Matt Schrader, 94 min

Co sprawia, że ścieżka dźwiękowa zapada w pamięć? Wywiady z ponad 60 kompozytorami, dyrygentami, reżyserami, producentami, agentami i ekspertami pozwalają zajrzeć za kulisy powstawania muzyki filmowej. Kompozytor okazuje się muzycznym naukowcem, który za pomocą dźwięków steruje emocjami, potrafi zbudować napięcie, wywołać smutek i euforię. „Score” prowadzi widzów przez cały proces twórczy – od pomysłu po postprodukcję, ukazując organiczny związek muzyki i filmu.

Granica (Gräns)

15 marca (piątek), godz. 17.00

Dramat, Dania / Szwecja 2018, reż. Ali Abbasi, 101 min

Wymykająca się klasyfikacjom gatunkowym historia koncentruje się na losach szwedzkiej celniczki Tiny. W wolnych chwilach kobieta chodzi boso po lesie, do snu czyta kryminały Lisy Marklund. Niesamowity zmysł powonienia pozwala jej wykryć przemycany alkohol, a nawet wyczuć złe zamiary kontrolowanych osób. Pewnego dnia przed jej stanowiskiem staje jednak tajemniczy mężczyzna, którego zamiarów nie umie odczytać. Czy powinna się go obawiać? Czy może właśnie staje u progu własnej love story?

Brasilia: Projekt utopia

16 marca (sobota), godz. 16.00

Dokumentalny, Brazylia 2017, reż. Bart Simpson, 88 min

Modernistyczna, unikalna w skali świata koncepcja stolicy Brazylii zyskała światową sławę i uznanie architektów, publicystów i historyków. Miasto zostało jednak wybudowane bez uwzględnienia potrzeb jego mieszkańców, praw przyrody i ekonomicznych. Czy pomyślana jako racjonalistyczna utopia miejska przestrzeń, będąca cudem modernistycznego dizajnu, może sprostać wymogom współczesnych dynamicznych miejskich społeczności? Film jest namysłem na temat tajemniczej wirtuozerii architektury Brasílii i życia, które zaczyna się w momencie, gdy misternie zaplanowany, architektoniczny projekt się kończy.

Z perspektywy Paryża (Mes provinciales)

23 marca (sobota), godz. 16.00

Dramat, Francja 2017, reż. Jean-Paul Civeyrac, 137 min

Pełen oczekiwań Etienne przenosi się z Lyonu do Paryża, aby studiować reżyserię filmową na Sorbonie. Na studiach poznaje Jean-Noëla i Mathiasa, którzy podzielają jego pasję do kina. Wspólnie omawiają kanon filmowy, czytają teksty Flauberta i Pasoliniego, słuchają Bacha i Mahlera. Mathias zachowuje się jednak podejrzanie – czasami znika na całe tygodnie i nikt nie wie, gdzie się wtedy podziewa. Etienne jest tym szczególnie zaniepokojony, zwłaszcza gdy odkrywa, że przyjaciel dzieli swój sekret z młodą kobietą, w której bohater jest potajemnie zakochany.

Oddech (Breath)

29 marca (piątek), godz. 17.00

Dramat, Australia 2017, reż. Simon Baker, 115 min

Para australijskich nastolatków pragnie uciec od małomiasteczkowej monotonii. W poszukiwaniu przygody trafiają pod skrzydła Sando – guru surfingu, który zostaje ich mentorem. Reżyserski debiut popularnego aktora, Simona Bakera, zyskał uznanie krytyków i zdobył dziewięć nominacji do nagród Australijskiego Instytutu Filmowego.

Aktorka

30 marca (sobota), godz. 16.00

Dokumentalny, Polska 2015, reż. Kinga Dębska, Maria Konwicka, 71 min

W latach 60. Polska ją kochała. Wydawało jej się, że ma wszystko – karierę, wspaniałe kreacje w popularnych filmach (m.in. „Giuseppe w Warszawie”, „Żona dla Australijczyka”, „Małżeństwo z rozsądku”), miłość, sławę, życie jak z bajki. W 1965 roku poślubiła amerykańskiego dziennikarza i wyjechała za nim do Nowego Jorku. Kinga Dębska i Maria Konwicka przedstawiają Czyżewską w Polsce nieznaną. Tworzą niezwykle intymny portret kobiety, która chciała grać za wszelką cenę, nawet gdy choroba i brak ról sprawiły, że popadła w zapomnienie.