Używamy plików cookies do zbierania informacji dotyczących korzystania z serwisu Muzeum Warszawy i jego oddziałów. W każdej chwili możesz zablokować obsługę plików cookies w swojej przeglądarce. Pamiętaj, że zmiany ustawień w przeglądarce mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji stron internetowych naszego serwisu.

Aktualności

20.02.2019 / Aktualności, Kino Syrena

Repertuar na marzec

Repertuar na marzec

1 marca (piątek), godz. 17.00

Heavy Trip (Hevi reissu)

Komedia, Finlandia 2018, reż. Juuso Laatio, Jukka Vidgren, 92 min.

Turo ma 25 lat i mieszka w małej wiosce na północy Finlandii. Jego jedyną pasją jest śpiew w metalowym zespole. Panowie grają razem od 12 lat i nigdy nie dobrnęli do zagrania koncertu. Pewnego dnia odwiedza ich szef wielkiego metalowego festiwalu z Norwegii. Członkowie zespołu podejmują decyzję – teraz albo nigdy. Kradną furgonetkę, zabierają perkusistę ze szpitala psychiatrycznego i ruszają na festiwal. Zanim jednak dojdzie do pierwszego w ich życiu występu przed publicznością czekają ich przygody z fińską policją, norweskim wojskiem, a nawet wikingami.

 

2 marca (sobota), godz. 16.00

Książę i dybuk

Dokumentalny, Polska 2017, reż. Elwira Niewiera, Piotr Rosołowski, 82 min.

Filmowa podróż śladami Michała Waszyńskiego, autora wielu znanych przedwojennych filmów z Eugeniuszem Bodo, reżysera mistycznego, żydowskiego „Dybuka”, a także producenta hollywoodzkich hitów z Sofią Loren i Claudią Cardinale. Film Niewiery i Rosołowskiego stara się rozwikłać tajemnicę Waszyńskiego, który w życiu często zmieniał swoją tożsamość i pisał od nowa własną biografię. Ludzie, którzy mieli okazję się z nim zetknąć, zapamiętali go jako dystyngowanego arystokratę, notorycznego kłamcę, Żyda wiecznego tułacza oraz homoseksualistę i męża włoskiej hrabiny w jednej osobie.

 

8 marca (piątek), godz. 17.00

Mirai (Mirai no Mirai)

Animowany, Japonia 2018, reż. Mamoru Hosoda, 100 min.

Nominowany do Oscara film twórcy „Wilczych dzieci”. Pięcioletni Kun nie radzi sobie z zazdrością po pojawieniu się w domu młodszej siostry. Wbrew oczekiwaniom rodziców nie darzy małej Mirai miłością i nie kryje swojej frustracji. Niespodziewanie, w trakcie zabaw nawiedzają go nietypowi goście. Daje to początek niezwykłej przygodzie, w czasie której Kun lepiej poznaje dzieje własnej rodziny. Czy te spotkania pozwolą Kunowi nauczyć się empatii i wrażliwości?

 

9 marca (sobota), godz. 16.00

Score – muzyka filmowa (SCORE: A Film Music Documentary)

Dokumentalny, USA 2016, reż. Matt Schrader, 94 min.

Co sprawia, że ścieżka dźwiękowa zapada w pamięć? Wywiady z ponad 60 kompozytorami, dyrygentami, reżyserami, producentami, agentami i ekspertami pozwalają zajrzeć za kulisy powstawania muzyki filmowej. Kompozytor okazuje się muzycznym naukowcem, który za pomocą dźwięków steruje emocjami, potrafi zbudować napięcie, wywołać smutek i euforię. „Score” prowadzi widzów przez cały proces twórczy – od pomysłu po postprodukcję, ukazując organiczny związek muzyki i filmu.

 

15 marca (piątek), godz. 17.00

Granica (Gräns)

Dramat, Dania/Szwecja 2018, reż. Ali Abbasi, 101 min.

Wymykająca się klasyfikacjom gatunkowym historia koncentruje się na losach szwedzkiej celniczki Tiny. W wolnych chwilach kobieta chodzi boso po lesie, do snu czyta kryminały Lisy Marklund. Niesamowity zmysł powonienia pozwala jej wykryć przemycany alkohol, a nawet wyczuć złe zamiary kontrolowanych osób. Pewnego dnia przed jej stanowiskiem staje jednak tajemniczy mężczyzna, którego zamiarów nie umie odczytać. Czy powinna się go obawiać? Czy może właśnie staje u progu własnej love story?

 

16 marca (sobota), godz. 16.00

Brasilia: Projekt utopia (Brasília: Life After Design)

Dokumentalny, Brazylia 2017, reż. Bart Simpson, 88 min.

Modernistyczna, unikalna w skali świata koncepcja stolicy Brazylii zyskała światową sławę i uznanie architektów, publicystów i historyków. Miasto zostało jednak wybudowane bez uwzględnienia potrzeb jego mieszkańców, praw przyrody i ekonomicznych. Czy pomyślana jako racjonalistyczna utopia miejska przestrzeń, będąca cudem modernistycznego dizajnu, może sprostać wymogom współczesnych dynamicznych miejskich społeczności? Film jest namysłem na temat tajemniczej wirtuozerii architektury Brasílii i życia, które zaczyna się w momencie, gdy misternie zaplanowany, architektoniczny projekt się kończy.

 

22 marca (piątek), godz. 17.00

Mirai (Mirai no Mirai)

Animowany, Japonia 2018, reż. Mamoru Hosoda, 100 min.

Nominowany do Oscara film twórcy „Wilczych dzieci”. Pięcioletni Kun nie radzi sobie z zazdrością po pojawieniu się w domu młodszej siostry. Wbrew oczekiwaniom rodziców nie darzy małej Mirai miłością i nie kryje swojej frustracji. Niespodziewanie, w trakcie zabaw nawiedzają go nietypowi goście. Daje to początek niezwykłej przygodzie, w czasie której Kun lepiej poznaje dzieje własnej rodziny. Czy te spotkania pozwolą Kunowi nauczyć się empatii i wrażliwości?

 

23 marca (sobota), godz. 16.00

Z perspektywy Paryża (Mes provinciales)

Dramat, Francja 2017, reż. Jean-Paul Civeyrac, 137 min.

Pełen oczekiwań Etienne przenosi się z Lyonu do Paryża, aby studiować reżyserię filmową na Sorbonie. Na studiach poznaje Jean-Noëla i Mathiasa, którzy podzielają jego pasję do kina. Wspólnie omawiają kanon filmowy, czytają teksty Flauberta i Pasoliniego, słuchają Bacha i Mahlera. Mathias zachowuje się jednak podejrzanie – czasami znika na całe tygodnie i nikt nie wie, gdzie się wtedy podziewa. Etienne jest tym szczególnie zaniepokojony, zwłaszcza gdy odkrywa, że przyjaciel dzieli swój sekret z młodą kobietą, w której bohater jest potajemnie zakochany.

 

29 marca (piątek), godz. 17.00

Oddech (Breath)

Dramat, Australia 2017, reż. Simon Baker, 115 min.

Para australijskich nastolatków pragnie uciec od małomiasteczkowej monotonii. W poszukiwaniu przygody trafiają pod skrzydła Sando – guru surfingu, który zostaje ich mentorem. Reżyserski debiut popularnego aktora, Simona Bakera, zyskał uznanie krytyków i zdobył dziewięć nominacji do nagród Australijskiego Instytutu Filmowego.

 

30 marca (sobota), godz. 16.00

Aktorka

Dokumentalny, Polska 2015, reż. Kinga Dębska, Maria Konwicka, 71 min.

W latach 60. Polska ją kochała. Wydawało jej się, że ma wszystko – karierę, wspaniałe kreacje w popularnych filmach (m.in. „Giuseppe w Warszawie”, „Żona dla Australijczyka”, „Małżeństwo z rozsądku”), miłość, sławę, życie jak z bajki. W 1965 roku poślubiła amerykańskiego dziennikarza i wyjechała za nim do Nowego Jorku. Kinga Dębska i Maria Konwicka przedstawiają Czyżewską w Polsce nieznaną. Tworzą niezwykle intymny portret kobiety, która chciała grać za wszelką cenę, nawet gdy choroba i brak ról sprawiły, że popadła w zapomnienie.